Jumaat, Mei 10, 2013

Sambil2 buat kelas ~ Quilting+AppliqueTable Runner (Part 1)

Contoh Table Runner, hasil kerjatangan saya yg dijadikan alas belakang sofa rotan diruang tamu rumah...

Ni pelajar saya, Kak Salmah namanya, yg sdg melukis motif bunga n daun utk menghasilkan  APPLIQUE @ SULAM TAMPAL..

Hasil Applique yg sudah separuh siap...

Kak Salmah sedang menjahit QUILTING dgn menggunakan tapak quilting  n benang monofilament (tangsi khas utk jahitan quilting)

Salam malam Sabtu....

Saja2 nak share dgn semua, kerjaya part-time saya di rumah ~ mengajar jahitan kraf. Saya hanya mengambil maksimum 2 org pelajar shj @ seorang lebih baik utk satu2 projek jahitan kraf krn faktor masa yg agak terhad dan juga krn dpt memberi tumpuan yg lebih supaya pelajar dpt memahami apa yg dipelajari.

Waktu belajar adalah bebas, mengikut kelapangan pelajar tapi ketetapan masa adalah 2-3 jam shj dlm sehari yg mana dijalankan diwaktu pagi. Ketika itu rumah saya memang sunyi sepilah sbb anak2 bersekolah. Jadi senang skit xde gangguan dr sesiapa.

Pic2 diatas ni adalah sebahagian dari perjalanan pembelajaran kelas jahitan saya yg sempat sy amik, yg mana projek trsebut masih belum siap sepenuhnya. Maklumlah, ni adalah projek pertama pelajar saya yg bernama K.Salmah. Jadi agak amik masa sedikit utk menyiapkannya. Kita tunggu kesudahannya minggu dpn plak ye...hehe

Stakat ni dulu buat masa ni. Insyaallah saya akan share lg slpas ni...Selamat mlm...Assalam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan